Starostwo Powiatowe

Prace serwisowe w Spękanych Skałach

W związku z prowadzonymi w Spękanych Skałach pracami serwisowymi będą występowały chwilowe ograniczenia dostępu do poszczególnych sektorów wspinaczkowych.

Spękane Skały na terenie Nadleśnictwa Kamienna Góra

Nowe zasady wspinaczki w kamiennogórskich rejonach

W dniu dzisiejszym w siedzibie Nadleśnictwa Kamienna Góra odbyło się spotkanie przedstawicieli Fundacji WSPINKA i Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze z p.o. Nadleśniczego Panem Marcinem Fułatem. W jego trakcie uzgodniono m. in.

Okruchy-

Okruchy

Skała Okruchy znajduje się w środkowej części Spękanych Skał. Przylega ona do Wysokiej, na której szczycie znajduje się stary punkt widokowy. Ściany Okruchów o wysokości sięgającej 18 metrów są mocno nasłonecznione i mają wystawę przeważnie południową.

Wysoka-

Wysoka

Skała Wysoka znajduje się w środkowej części Spękanych Skał. Na jej szczycie znajduje się niższy z dwóch starych punktów widokowych.

Kamienna-

Kamienna

Skała Kamienna znajduje się w środkowej części Spękanych Skał pomiędzy Wysoką i Widoczną, na których znajdują się stare punkty widokowe.

Pierwsza-

Pierwsza

Pierwsza znajduje się na końcu łańcucha wychodni skalnych Spękanych Skał, idąc od strony Miszkowic. Na jej lekko zacienionych ścianach o wystawie zachodniej oraz południowej i mierzących 18 metrów wysokości, znajdziemy 6 linii o trudnościach od 3 do 5+ oraz projekt.

Zadzierna-

Zadzierna

Zlepieńcowa Zadzierna góruje nad pozostałymi wychodniami skalnymi na grzbiecie wzniesienia o tej samej nazwie.

Pustelnia koło Lubawki

Pustelnia

Zbudowana z ryolitu (odmiana porfiru) ściana Pustelni osiąga 30 metrów wysokości i znajduje się w prawej części byłego kamieniołomu położonego na zachodnim stoku góry Pustelnia.

Wspinacze z KW TRAWERS na Murawie

Murawa

Ostatnia

Jadąc z Kamiennej Góry podążamy szosą krajową nr 5 w stronę Lubawki a następnie prosto na Jelenia Górę drogą nr 367. Po 1,5 km od skrzyżowania skręcamy w prawo na Miszkowice, do których dojeżdżamy po 9,6 km.

Sklejka

Zacięta

Dach

Pęknięta-

Pęknięta

Pęknięta znajduje się na początku (od strony Miszkowic) środkowej części Spękanych Skał. Przylegająca do Zrośniętej skała, mierzy 15 metrów wysokości i oferuje 4 drogi o trudnościach od 4+ do 6 a także kilka projektów.

Zrośnięta

Widoczna

Wspinka

3 Kawałki

Kierujemy się do Kamiennej Góry a następnie podążamy szosą krajową nr 5 do Lubawki, gdzie skręcamy w lewo w stronę Chełmska Śląskiego.

Nowy rejon wspinaczkowy pod Krakowem

Po intensywnych pracach w ubiegłym sezonie, możemy pochwalić się całkiem nowym rejonem wspinaczkowym idealnym dla początkujących oraz dla rodzinnej aktywności.

Jupiter i Murawa

Jupiter

Skały nad boiskiem znajdują się niedaleko od parkingu przy boisku we wsi Dubie u wylotu Doliny Racławki i Doliny Szklarki. Jupiter to najwyższa, 16-metrowa i zarazem najbardziej oddalona od parkingu wapienna turnia o wystawie południowo-zachodniej.